n ziua de joi, 7 martie, Facebook a organizat un eveniment special,
în care a anunțat un set de schimbări privind compartimentul News feed,
care este de fapt cea mai utilizată pagină a rețelei de socializare.
Pesemne, compania a înțeles că schimbările majore a unui site folosit
zilnic nu este agreat de utilizatori, iată de ce noile modificările sunt
mai mult cosmetice și au scopul de a prezenta informația într-un mod
mai plăcut vizual, dar și oferind posibilitatea de a fi personalizată în
funcție de necesitățile fiecăruia.
Evenimentul a fost condus chiar de Mark Zuckerberg, într-o manieră similară cu cea a celebrului Steve Jobs și produsele Apple. Mark a menționat că nu există o rețea asemănătoare cu Facebook, iată de ce, având rol de lider, Facebook trebuie să ofere cel mai calitativ produs. Astfel, noul News Feed urmărește să devină cel mai bun ziar electronic personalizat din lume.
Designul nou

Designul vechi

Prezentarea noului News Feed a conținut trei modificări de bază: Rich Stories, Choice of Feeds și Mobile Consistency, despre care vom vorbi mai jos, dar nu înainte de a vă oferi un material video cu o mică prezentare realizată de design-erii din spatele noului News Feed.
Evenimentul a fost condus chiar de Mark Zuckerberg, într-o manieră similară cu cea a celebrului Steve Jobs și produsele Apple. Mark a menționat că nu există o rețea asemănătoare cu Facebook, iată de ce, având rol de lider, Facebook trebuie să ofere cel mai calitativ produs. Astfel, noul News Feed urmărește să devină cel mai bun ziar electronic personalizat din lume.
Designul nou

Designul vechi

Prezentarea noului News Feed a conținut trei modificări de bază: Rich Stories, Choice of Feeds și Mobile Consistency, despre care vom vorbi mai jos, dar nu înainte de a vă oferi un material video cu o mică prezentare realizată de design-erii din spatele noului News Feed.
Cea mai importantă modificare este Rich Stories și ține de modul de afișare a postărilor prietenilor noștri sau a paginilor favorite. Facebook a dat de înțeles că fotografia este “Regele”, astfel încât aceasta primește cel mai mare spațiu de afișare din istoria companiei. Mai mult, 50% din toate postările văzute pe News Feed vor aparține imaginilor, am putea spune că e o noutate pozitivă și pentru producătorii de camere foto, aceștia recunoscând mai devreme că Facebook a impulsionat mult vânzările de aparate foto în ultimii ani.

O noutate bună vine și pentru paginile business. Acestea vor primi 30 la sută din afișarea postărilor în cadrul News Feed-ului, cu posibilitatea de posta imagini mai mari, precum și de a crea publicitate cu un spațiu mai mare de afișare. Mark a mai dat de înțeles că urmează chiar și un nou tip de publicitate cu integrarea materialului video.

Este modificată și metoda de afișare a share-urilor; dacă vorbim de un share realizat de mai mulți prieteni, atunci imaginile de profil ale acestora vor apărea în partea stângă a link-ului.
Evenimentele vor primi o înfățișare mult mai atrăgătoare și vor fi grupate într-o singură postare, în funcție de dată. O notorietate ridicată vor primi evenimentele programate pentru zilele de vineri.
Cea de-a doua schimbare importantă, numită Choice of Feed, permite fiecăruia dintre noi să-și programeze tipurile de noutăți pe care dorește să le vadă pe News Feed, precum și persoanele de la care noutățile să fie preponderente. Un meniu special de tip pull-down va oferi opțiuni de alegere precum: Most Recent, All Friends, Photos, Music, Following, Games sau Groups, iar filtrul selectat va funcționa atât pe calculator, cât și pe versiunea mobilă a site-ului.

Pe lângă toate astea, Facebook a scos în lumină opțiunea Following, adică posibilitatea de a urmări noutăți de la unele persoane, fără a le avea în lista de prieteni. Opțiunea Follow este disponibilă deja de mai mult timp în cadrul rețelei sociale, inițial avînd denumirea de Subscribe, însă acum Facebook își dorește ca aceasta sa fie utilizată într-o măsură mai mare, în defavoarea numeroaselor legături de prietenie inițiate între două persoane care nu se cunosc, doar de dragul accesului la profilul și noutățile acestora.
În fine, cea de-a treia schimbare, numită Mobile Consistency, este, de fapt, o strategie nouă adoptată de Facebook, prin care compania va menține versiunea mobilă a site-ului în pas cu versiunea desktop. Design-ul versiunii mobile va fi mult mai apropiat de versiunea desktop, iar toate setările efectuate pe computer de către utilizatori se vor reflecta instantaneu în versiunea iOS sau Android a site-ului.

Evident, a rămas o ultimă întrebare: “când putem vedea și noi noul design?”. Facebook a anunțat că noul News Feed a început să ruleze chiar din momentul lansării, însă procesul va fi unul îndelungat ținând cont de numărul mare de utilizatori. În câteva săptămâni, majoritatea utilizatorilor vor putea experimenta noul design, după care update-ul va rula și pentru versiunea mobilă.
În rest, noul design devine mai minimalist și mai atrăgător, după cum am menționat, schimbările sunt nesemnificative și fiecare utilizator se va adapta, cu siguranță, rapid la noul News Feed.
0 comments:
Post a Comment